נהיגה בפסילה – עורך דין תעבורה

נהיגה בזמן פסילה
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

נהיגה בפסילה יכולה לגרור אחריה עונש מאסר בפועל, ובמקרים אלו כדאי בכל מצב לקבל סיוע מעורך דין תעבורה שזה התחום עיסוקו הכללי. לכן, כדאי לשקול וגייס עורך דין מתחום התעבורה.

נהיגה בפסילה

נהיגה בפסילה היא אחת העבירות החמורות ביותר, ואין לנהוג ברכב בזמן שרשיונכם נשלל מסיבה כזו או אחרת. את רישיון הנהיגה יכול לשלול לא רק שופט בבית המשפט, אלא גם לקציני משטרת ישראל יש את היכולת לשלול רישיון נהיגה במקום העבירה. בנוסף, הקצין יכול לשלול את הרישיון את רשיון הנהיגה גם אם בפועל לא נגרמה עבירה שהובילה לתאונת דרכים. קציני משטרת ישראל יכולים לשלול רישיון נהיגה לאחר העבירות הבאות: הובלת חומר מסוכן שלא כחוק, נהיגה במהירות מופרזת, חציית מחסום מסילת רכבת כאשר הוא פועל, כמובן כמו כן, נהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול וכו׳.
לפסילה במקום קוראים פסילה מנהלתית וזה שלילת הרישיון ללא משפט. חשוב לציין שאך ורק קצינים הם בעלי הסמכות השיפוטית לשלול רישיון נהיגה לאזרחים. במקרים בהם שוטר שאינו קצין תופס את הנאשם על העבירה הוא יעניק אישור תנועה שמני לנהג ויעביר לידיו זימון לשימוע בפני קצין משטרה שיחליט האם לשלול את הרישיון.

כמה זמן נשמכת פסילה מנהלית?

  • במקרה והנהג נתפס עובר על אחת העבירות תחת סעיף ״התוספת הרביעית לפקודת התעבורה״ –  במקרים אלו יכול הקצין לבצע פסילה לנהג למשך שלושים יום.
  • במקרה של תאונת דרכים – קצין המשטרה רשאי לבצע פסילה מנהלית למשך שישים יום בלי קשר לסוג העבירה.
  • במקרה של מוות בתאונת דרכים – הקצין יפעיל פסילה של כ 90 ימים וככל הנראה יוגש כתב אישום נגד נהג הרכב שביצע את התאונת דרכים.

חשוב לדעת שבתי המשפט והשופטים בארץ סומכים על קציני משטרת ישראל בנושאים האלו.

המקרים בהם ניתן לבצע הרשעה על נהג בעבירת נהיגה בזמן פסילה:

  • הנהג יודע שהוא פסול מלהחזיק רישיון רכב ובזמן שישנה פסילה בתוקף, משתמש ברכב הפסול או נותן אישור לאדם אחר להשתמש ברכב הפסול.
  • רישיון הנהיגה של הנהג פסול ולמרות הפסילה, מחליט לנהוג ברכב.
  • רישיון נהיגה של הנהג פסול בעקבות תנאים ספציפים והנהג מפר את התנאים האלו.

ובכל זאת, גם אם ההוראות האלו ברורות, העבירות האלו יחסית נפוצות בישראל וככל הנראה יש לא מעט נהגים שנמצאים כרגע תחת פסילה ומאמינים שהסיכויים שיתפסו אותם נוהגים בפסילה נמוכים. שלא תבינו לא נכון, זה שלא הפקדתם את רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט, זה לא אומר שמותר לכם כרגע לנהוג ברכב.

נהיגה בזמן פסילה? מה העונש?

במידה ונתפסתם נוהגים בזמן פסילה, זה לא יבוא בעין טובה למשפטרה ולבית המשפט ואף יכולים לכנה אותכם כמישהו/י שמהווים סכנה לביטחון הציבור. הרשויות רואות בנהגים האלו כאנשים שפוגעים בשלטון החוק ובדרך כלל זה מסתיים בכתב אישום חמור מאוד ואף יכול להוביל לעונש מעצר בפועל.
עונש מעצר בפועל? כן כן, שמעתם נכון. הענישה בזמן פסילה יכולה להוביל למעצר בפועל שיכול להיות בין 10-15 ימים ועד 20-25 חודשים ובפילה נוספת של סביבות שישה חודשים ועד 60 חודשים פחות או יותר. וכמובן, חשוב לציין שהנהג יצא גם בנזק כספי בגלל הקנסות הכבדים שיוטלו אליו.

עורך דין לענייני תעבורה – החשיבות בפניה לייעוץ

אנו מציאים שבכל מקרה של שלילת רישיון נהיגה תפנו במהירות האפשרית וללא דיחוי לעורך דין לענייני תעבורה. עורך דין תעבורה ידאג לכל שלב ושלב בתהליך:

  • עורך דין לתעבורה ידאג לכל העניין הפורמלי מטעמכם ובמידת הצורך ייצג אתכם בבית המשפט. ישנה אפשרות לקחת עורך דין מטעם המדינה (סיוע משפטי).
  • תמיד עדיף שיהיה לצדך עורך דין מוכשר ומנוסה וכמובן עדיף מאשר לפנות לבית משפט לתעבורה לבד. לא תמיד צריך להיות מיוצג על ידי עורך דין לתעבורה כדי להילחם בתיק שלך, אבל עורך דין עם ניסיון בהחלט יקל על התיק ובעיקר בך.
  • עורך דין המתמחה בעבירות תעבורה מכיר את החוקים השונים ואת ההליכים
  • עורך דין תעבורה טוב, אמור להיות מסוגל לומר לך במהירות האם המקרה שלך הוא מקרה ששווה להילח בשבילו או עדיף להגיע לסדרים כלשהן

מומלץ להקדיש זמן ולבדוק ואף לגשת לשיחת ייעוץ ולהבין האם עורך הדין לענייני תעבורה יכול לעזור לכם בתיק. במידה וקבילתם דוח על נסיעה במהירות מופרזת, שווה לכם לדבר עם עורך דין לתעבורה ולקבל ממנה מידע על ההשלכות שיכולות להיות על מנת לא להגיע למצב החמרה ולפגוע בעצמך במקרה שבו תחליטו להגיש בקשה להישפט על העבירה.

עורכי הדין של IsraLawyer עוסקים בתחום התעבורה בישראל ולזכותם ניסיון רב שנים של תיקי תעבורה לזכותם הצלחות רבות בתחום עבירות תעבורה.

אנו דוגלים בערכים של מקצועיות, זמינות, מסירות ויחס אישי תוך שימת דגש למתן פתרונות משפטיים מדויקים ונכונים בכל תיק ותיק.

מספר חירום להתקשרות – 052-3233495 וגם בוואטסאפ

מאמרים נוספים

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

עורך דין חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות סטנדרטי אינו מתאים לכל מקרה. ייתכן שתצטרכו להוסיף סעיפים ספציפיים המתייחסים למצבכם האישי, לנכס או לצרכים מיוחדים. עורך דין יוכל לסייע לכם להתאים את ההסכם לצרכים הייחודיים שלכם, תוך שמירה על זכויותיכם.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם