תשאל עורך דין

מוזמנים לשאול שאלות ולקבל תשובות ע״י עורכי דין מומחים במגוון תחומים

תודה שבחרתם לגלוש ב IsraLawyer.co.il האתר המוביל בתחום המשפט אשר מעניק מענה משפטי ומסייע למצוא עורך דין מתאים לטיפול בתיק שלכם.

לרשותכם האתר מפעיל מענה אנושי ומקצועי בתחום המשפט – אנו נעזור לכם לענות על השאלות באמצעות הטופס שמצורף מטה. תוכלו לשלוח כל שאלה במגוון נושאים משפטיים ואנו נחזור אליכם עם תשובה 🙂

איך זה עובד?

מלאו בטופס את השאלה שיש לכם לאחד עורכי הדין ובחרו את התחום הרלוונטי. לחצו על כפתור שלח ועורך דין יחזור אליכם עם מענה משפטי מהיר ואיכותי ככל האפשר.

תשאל עורך דין:

שאלות נפוצות:

שימו לב: התשובות אינן ייעוץ משפטי שעליו ניתן להסתמך לצורך קבלת החלטות או נקית פעולות כלשהן, התשובות ניתנות לסיוע והכוונה ראשונית בלבד. מומלץ להמשיך להתייעץ עם עו״ד מומחה.

בהגדרה ״תאונת עבודה״ על פי החוק היא אירוע בו נפגע אדם תוך כדי ביצוע עבודתו עבור המעביד.

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, ראשית יש לפנות למוסד לביטוח לאומי לשם מיצוי מלוא הזכויות לתאונת עובדה. בנוסף לכך, במידה ומדובר בתאונה שנבעה עקב רשלנות המעביד, ניתן להגיש תביעה נגד המעביד ונגד חברת הביטוח שבו מבוטח העסק בו עבדתם.

אפשר לתבוע את חברת הביטוח תוך 7 שנים מיום התאונה. במידה ומדובר בקטין, חוק ההתיישנות יחל רק כאשר לקטין ימולאו 18 שנים (7 שנים מאז שימלאו לקטין 18 שנים)

ישנו לוח זמנים לקבלנים אשר עובדי במגוון הפרוייקטים של המחיר למשתכן. קבלן אשר לא עומד בלוחות הזמנים, מפר את הוראות המכרז ולא פועל במסגרת לוחות הזמנים, מסתכן באפשרות שיינקטו כנגדו סנקציות מתאימות על ידי המדינה. לרוב, מומלץ לקבל ייעות משפטי מעורך דין על מנת להבין האם כדאי לתבוע את הקבלן.

 

לינק ללוח הזמנים במועדון הזוכים במחיר למשתכן.

מדי שנה כ-360 אלף תביעות רכב מוגשות לחברות הביטוח בישראל לפי הסטטיסטיקה. הפעלת הביטוח זו התעסקות לא קטנה שלוקחת זמן ומשום כך חברות הביטוח הגדילו ראש ופיתחו פתרונות יעילים וזריזים כמו קבוצות וואטסאפ שמדריך את הלקוח כיצד לפעול, קבלת תשובות לשאלות במיידי ועוד. כאשר אנו מתחילים בתהליך הפעלת הביטוח, נתבקש מחברת הביטוח לפרט על נסיבות הארוע, מקום, שעה, זהות הנהג ופרטים שלו ושל המעורבים בארוע, צילומי הנזק ממקום האירוע ועוד פרטים דומים בהתאם לבקשות החברה. חשוב שהתביעה תוגש כמה שיותר מהר למועד התאונה או האירוע. להפעלת הביטוח תתבקשו למלא טופס תביעה שבו תצרפו את צילום רישיון הרכב, מספר תעודת זהות וכל פרט אחר שעשוי להיות רלוונטי לצורך הטיפול בתביעה. לתיקון הרכב או הכרזתו כטוטאל לוס, מתבצע בהתאם לפוליסת ביטוח הרכב ולתנאי המבוטח.

כמובן! קודם כל מעסיק שעושה ״קומבינות״ עם שלטונות המס אל תתפלא שיעשה את אותו המהלך על העובד ותנאי עסקה כאלה עלולים לפגוע בעובד ובזכותיו הסוציאליות ועוד תקלות שבסופו של דבר פוגעות בעובד. כדאי לפנות לעורך דין להתייעצות.

חובה לאפשר לעצור המבקש להיוועץ עם עורך דין וכאשר העורך דין פונה למשטרה בבקשה להפגש עם לקוחו, המשטרה מחוייבת לאפשר זאת. זכות היוועצות עם עורך דין היא זכות יסוד!

תהליך הגירושים עלול להיות ארוך ולפעמים קצת לא נעים, יש לבצע פעולות הכנה:

  •  בחרו עורך דין שמתעסק אך ורק בענייני גירושין ולא עורך דין תותח בתחום הנדלן ויש לו חיוך נחמד אלא מישהו שגירושין זה התחום העיקרי שלו.
  • השתדלו להכין פרטים או מסמכים לפני הגשת התביעה. בכדי שהצד שלכם יקבל תמיכה מרבית יותר הביאו אתכם מסמכים או הוכחות שמראות על הכנסה כלכלית ויכולת השתכרות, הקלטות של הבן זוג בעת ריב או סיכסוך שנוצר ועוד עדויות שיכולות לעזור לתהליך. חשוב לדעת שגם הבן זוג יכול לעשות פעולות הכנה אם הוא יודע על רעיון הגירושין, אז יסודיות היא חלק חשוב בסיפור.
  • במצב בו בני הזוג מתכננים לפתוח בהליך גירושין, יש על כל אחד מהצדדים לוודא כי צד אחד לא מתחיל בפעולות העברת נכסים משותפים לבעלותו הבלעדית. קרה לכם ?
  • פנו כמה שיותר לעורך דין, זמן משחק תפקיד חזק בסיטואציה.

בהרבה מאד מקרים נוצרים סכסוכים בו אחד השותפים מרגיש שהוא נותן יותר מכל השאר ש״גולשים״ על גבו. ובכן, חשוב לערוך חוזה מפורט ומסודר עם עורך דין שידריך ויסביר אילו תקלות עלולות להיות בעתיד ואיזה הסכם שותפות נכון ושווה לדבוק בו כדי שכולם יהיו מרוצים וגם לסוף העבודה ביניהם.

התשובה הכללית היא לא. אין כל קשר בין תשלום דו”ח לעירייה לבין מחדלים אחרים של העירייה. ככל ומשהו מפריע לך בהתנהלות העירייה יש אפשרות לפעול במס’ מישורים על מנת לנסות וטפל בבעיה.
לעניין תשלום הדו”ח – אם הדו”ח ניתן בצורה מוצדקת יש לשלם אותו

התשובה ניתנה ע״י:
עו״ד יאנה טנוורצל – כניסה לפרופיל

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם