מדריך לתביעות נגד יבואן רכב או סוחר רכבים

עורך דין מומלץ נגד יבואן רכב
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

עורך דין תביעות יבואן רכב או סוחר רכבים

תפקידו של עורך דין לתביעות נגד יבואן רכב או סוחר רכבים הינו להביא לביטול הסכם מכר ולייצג את האינטרסים של רוכש הרכב, במיוחד במקרים בהם יש תקלות משמעותיות ברכב כגון: פגיעות שלדה, תקלות במערכות המנוע או הגיר וכן במקרים של אי גילוי נאות אודות מצבו של הרכב, עברו הביטוחי ותאונות קודמות.

אין אכזבה גדולה  מזו, כאשר אדם לווה כסף מהבנק או מבצע עסקת מימון אשראי על מנת לרכוש רכב חדש, אך לפתע מגלה כי ישנה תקלה ברכבו החדש ולא הכול תקין כפי שהוא ציפה או כפי שהובטח לו. לעיתים התקלות ברכב החדש, גורמות אי נוחות, אך לעיתים תקלות אלה יכולות לגרום סכנה אמיתית לנהג ולנוסעים ברכב. למעשה, כל מי שרוכש רכב חדש מהיבואן או ממגרש המכוניות, זכאי לקבל רכב שהוא נקי מפגמים, גם אם הפגמים הם אסתטיים או בוודאי כשמדובר בפגמים בטיחותיים. אם גם לכם קרה שרכשתם רכב חדש מהיבואן וגיליתם בו פגמים, זה הזמן לפנות אל עורך דין תביעות יבואן רכב או סוחר מכוניות, אשר יוכל להגיש את כתב התביעה לבית המשפט בשמכם לביטול ההסכם.

מה חשוב לדעת לפני הגשת תביעה לביטול הסכם מכר

יש לדעת, כי לפני שאתם מגישים תביעה נגד יבואן או סוחר רכב, יש לפנות אל עורך דין מומלץ. ישנם אינספור מקרים של סוחרי רכב שמכרו רכבים שלא היו תקינים ללקוחותיהם. ברוב המקרים, הרכב מתקלקל פעמים רבות ולכן, נדרש לבטל את עסקת המכר או קבלת סעד כספי או החלפת הרכב ברכב תקין ועוד. המחוקק הסדיר את המצב המשפטי בחוק מכירת רכב משומש, ואולם ניתן להיעזר גם בהוראות “חוק החוזים” וכן, בהוראות “חוק הגנת הצרכן” וחוק “עשיית עושר ולא במשפט”.  כך למשל, סעיף 15 לחוק החוזים קובע כי: “מי שמתקשר בחוזה עקב טעות שהיא תוצאת הטעיה שהטעהו הצד השני או אחר מטעמו, רשאי לבטל את החוזה. לעניין זה “הטעייה” – לרבות אי גילוין של עובדות אשר לפי דין, לפי נוהג או לפי הנסיבות היה על הצד השני לגלותן” וכמובן, שחובת תום הלב המוטלת על הצדדים הן בשלב המשא ומתן והן בשלב ביצוע העסקה.

חוק המכר, תשכ”ח-1968 אף הוא מאפשר לבטל עסקה בהתקיים מספר תנאים הקבועים בחוק ובין היתר סעיף 11(4) הקובע כי ניתן לבטל עסקה כאשר, הנכס שמבחינת סוגו, תיאורו, איכותו או תכונותיו אינו מתאים לדגם או לדוגמה שהוצגו לקונה, זולת אם הוצגו ללא קבלת אחריות להתאמה.

דוקטרינת “יזהר הקונה”

יחד עם זאת, קיימת על רוכש הרכב חובות אשר עלולות לפעול לחובתו, כאשר למשל לא ביצע בדיקה של הרכב לפני רכישתו. דוקטרינת “יזהר הקונה” עלולה להשית אשם תורם ולהביא להפחתת הפיצוי במקרה שבו רוכש הרכב לא ביצע בדיקה לרכב. 

מהו פיצוי בגין ביטול עסקת רכישת הרכב?

במסגרת התביעה לביטול עסקת המכר, ניתן לדרוש סעד של פיצוי מיוחד הנקרא: “פיצוי בגין אובדן הנאה מרכב חדש” וכן “עוגמת נפש”, יש לציין, כי גובה הפיצוי יכול להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים. 

יתרה מכך, במקרים רבים המוכר ורוכש הרכב חותמים על הסכם מכר או זכרון דברים ביניהם ואף מוסיפים סנקציות כספיות במקרה של הפרת ההסכם ויש לכך נפקות משפטית בבואו של בית המשפט לפסוק פיצוי לצד אשר הפר את ההסכם (ברוב המקרים מדובר בהפרה של המוכר).

לסיכום – לא משנה אם רכשתם רכב משומש מאדם פרטי או רכב משומש מסוחר מכוניות, עליכם לבדוק היטב את מצבו המכני של הרכב רצוי במכון בדיקות מורשה, עברו הביטוחי של הרכב, היסטורית טיפולים ובדיקת הססטוס המשפטי: האם הרכב משועבד או מעוקל ורק אז, ניתן לבצע את עסקת המכר  ולבצע העברת בעלות.

במקרה של רכישת רכב מיבואן רשמי או יבואן מקביל, יש אחריות יבואן ותנאי שירות והקפידו, כי אתם מקבלים את המענה והאחריות המלאים עבור הרכב שלכם.

עורך דין מומלץ להגשת תביעה נגד יבואן או סוחר רכב

שאלנו את עורך דין ששי לב, לגבי המלצותיו  וכן, בדבר ההליכים של הגשת תביעה נגד יבואן או סוחר רכבים והוא ציין, כי כל תביעה נגד סוחר או יבואן רכבים ללא שתהיינה ראיות מספיקות, עשויה להידחות ע”י ביהמ”ש. זו הסיבה כי עוה”ד לב, ממליץ על איסוף הראיות המתאימות כגון: עבר ביטוחי של הרכב, בדיקות במכון מורשה ובדיקות באמצעות מהנדס רכב או שמאי. לעניין חשיבותו של מהנדס רכב הרי שמתפקידו להצביע על הליקויים ברכב וכן מומלץ לבצע הערכת שווי של השמאי בכדי לאמוד את השווי הריאלי של הרכב וזאת, לאור הפגמים שהתגלו ונמצאו ברכב.

תביעה מבוססת היטב של עורך דין תביעות יבואן רכב/סוחר מכוניות  מחייבת חוות דעת של מומחים ואנשי מקצוע  אשר יתמכו בטענות הרוכשים כנגד מוכר הרכב.

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם