חוזה שכירות סטנדרטי לדירת מגורים – מדריך משפטי

נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

חוזה שכירות סטנדרטי לדירת מגורים – מה חשוב לדעת?

בתחום הדיור בישראל, מתקיימת פעילות רבה בכל הנוגע להשכרה של דירות מגורים. ברוב המקרים, חוזה השכירות לרוב הדירות הינו בסיס של חוזה מגורים סטנדרטי, כשגם לגביו חשוב להכיר מספר נקודות חשובות.

חוזה שכירות סטנדרטי לדירת מגורים מהווה חוזה המאפשר זכויות שכירות לשוכר בעבור מטרת מגורים בלבד. על החוזה להיערך בכתב ולהיות חתום על ידי שני הצדדים – משכיר הדירה והשוכר. לחוזה חשיבות רבה בעיגון הסכמות בין שני הצדדים לתקופת השכירות ובמקרים בהם נעשה הסכם שאינו כתוב, חשופים הצדדים לסיכונים רבים.

במקרים רבים, בוחרים משכירים ושוכרים שחיבור חוזה השכירות וניסוחו ייעשה בליווי עורך דין חוזה שכירות.

מעוניינים בשירות הכנת הסכם שכירות דירה?  לחצו כאן להכנת חוזה שכירות לדירת מגורים.

מהן הנקודות המרכזיות שחשוב שיופיעו בחוזה שכירות סטנדרטי לדירת מגורים?

עורך דין חוזה שכירות יצביע על מספר נקודות מרכזיות שחשוב שיופיעו בכל חוזה שכירות סטנדרטי. אלו כוללות, בין היתר, את פרטי הצדדים, תיאור פיזי של הנכס, דמי השכירות החודשיים, תקופת השכירות, ערבויות, תנאי פינוי ועוד.

לצד אותן נקודות מרכזיות, ילמד עורך הדין אודות המאפיינים הנקודתיים הקיימים, בין אם אלו מבטאים את ייחודיות הדירה, סביבת המגורים ודרישותיהם הנקודתיות הקיימות מצד המשכיר והשוכר.

זכויות וחובות המשכיר

במסגרת חוזה שכירות סטנדרטי שעליו מופקד עורך הדין, זה ידאג לציין את כלל הזכויות והחובות הנוגעות למשכיר, שהוא בעל הדירה.

זכויותיו של המשכיר יקבלו ביטוי בחוזה בכל הנוגע לאופן קבלת דמי השכירות החודשיים, כשברוב המקרים דמי השכירות מועברים מראש באמצעות 12 המחאות. בחוזה יבטא עורך הדין את זכותו של המשכיר לדרוש מהשוכרים שישמרו על הנכס ובאפשרות להגיע ולהיכנס לנכס תחת תנאים מסוימים שייקבעו בחוזה עצמו.

חלק מרכזי בחובותיו של המשכיר נוגעים לחובת תיקונים ותחזוקה של הנזק. במקרים רבים, בלאי שנותר עם הזמן בדירה נמצא תחת אחריות המשכיר, כשבחוזה ידאג עורך הדין לנסח בצורה ברורה את חובותיו של המשכיר בתיקון נזקים שנוצרו בזמנים סבירים ובתחזוקה נאותה של הנכס לאורך זמן.

במקרים רבים, למשכיר עצמו רצונות ודרישות שעליהם יתעקש וירצה שיופיעו בחוזה השכירות. בעזרת עורך הדין, יוכל המשכיר לקבל, ראשית כל, חוות דעת משפטית האם דרישותיו עומדות בחוקים והתקנות הקיימים, זאת לצד היכולת לנסח את דרישותיו של המשכיר באופן ראוי וכזה שעומד במגבלות החוק והתקנות הקיימים.

זכויות וחובות השוכר

עורך דין לחוזה שכירות ידאג כמובן לבטא בחוזה השכירות את זכויותיו המרכזיות של השוכר – זכות השימוש בנכס והזכות ליהנות ממגורים בסביבה שקטה ורגועה. לצד זאת, חובותיו המרכזיות של השוכר יתבטאו בחובתו בתשלום דמי השכירות, בשמירה על שלמות הנכס ובחובתו בתשלומים נוספים, דוגמת ועד הבית, ארנונה, חשבונות חשמל ומים ועוד.

התאמת הסכם השכירות מצד השוכר, יכולה להתבטא בחלק ניכר מהמקרים מאותו סעיף המתייחס לעובדה כי “השוכר בחן את הדירה שהוצעה לו והיא נמצאה מתאימה וראויה למגורים”. לא פעם, יכולתו של השוכר לבחון בצורה מקיפה ורחבה האם הדירה אכן נמצאה ראויה ומתאימה למגורים הינה מוגבלת, כשיש סיכוי לא מבוטל כי בדירה קיימים ליקויים שלשוכר לא התאפשר להיחשף אליהם באותה בדיקה ראשונית.

במקרים אלו, בהם ממהר השוכר לחתום על כך שהדירה נבחנה על ידו ונמצאה ראויה ומתאימה למגורים, ימליץ עורך הדין, לשני הצדדים, להוסיף לאותו משפט בחוזה, כי “השוכר בחן את הדירה שהוצעה לו והיא נמצאה מתאימה וראויה למגורים למעט מום או בלאי נסתרים“.

ניתן לסכם, כי ביסוס נכון וראוי של חוזה שכירות סטנדרטי לדירת מגורים, באמצעות עורך דין חוזה שכירות, מהווה בסיס מהימן שיש בו להבטיח את בהירות ההסכמות בין שני הצדדים, כשאלו מבטיחים לעצמם תקופת שכירות ללא חילוקי דעות ואי הסכמות עתידיות.

אנו ממליצים למשכירים ושוכרים להתייעץ עם עורך דין חוזה שכירות בניסוח וחיבור חוזי שכירות לדירות מגורים, כשקיימת חשיבות בפנייה לעורך דין לו הידע והניסיון בניסוח חוזים בתחום הדיור והנדל”ן ולבטח ניסיון וידע בניסוח וחיבור של חוזי שכירות לדירות מגורים. 

מעוניינים בשירות הכנת הסכם שכירות דירה?  לחצו כאן להכנת חוזה שכירות לדירת מגורים.

זמינים בשבילכם גם בוואסאפ

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

עורך דין חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות סטנדרטי אינו מתאים לכל מקרה. ייתכן שתצטרכו להוסיף סעיפים ספציפיים המתייחסים למצבכם האישי, לנכס או לצרכים מיוחדים. עורך דין יוכל לסייע לכם להתאים את ההסכם לצרכים הייחודיים שלכם, תוך שמירה על זכויותיכם.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם