עורך דין חוזה שכירות דירת מגורים

עורך דין חוזה שכירות נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

הכנת חוזה שכירות דירת מגורים

הבחירה בעורך דין חוזה שכירות מהווה דבר שבשגרה עבור משכירים ושוכרים רבים בישראל. הבנתם כי ניסוח לכתיבת החוזה, באמצעות עורך הדין, תאפשר לשני הצדדים ליהנות מחוזה התואם את ציפיותיהם ודרישותיהם באופן מלא ומטיב.

עסקת שכירות דירת מגורים היא עסקה משמעותית הן עבור המשכיר והן עבור השוכר. היא כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית לשני הצדדים, ובהעברת החזקה בנכס יקר ערך לידי השוכר. כתוצאה מכך, חשוב לוודא כי חוזה שכירות דירת מגורים המסדיר את היחסים בין הצדדים יהיה מנוסח בצורה מקצועית ותקינה, שתגן על זכויותיהם של שני הצדדים.

בכתבה שלפניכם, נתייחס למספר נקודות מרכזיות המדגישות את החשיבות בסיוע שמעניק עורך דין ניסוח הסכם שכירות, כשנקודות אלו מתייחסות לתנאים ייחודיים הקיימים בכל חוזה שכירות, להיבטי מס שונים ואף להתייחסות בחוזה של עורך הדין למקרים של סכסוכים שיכולים לקרות בין השוכר למשכיר.

בחירה בעורך דין חוזה שכירות

במידה ואתם מעוניינים בעורך דין שינסח ויכתוב עבורכם את חוזה השכירות, חשוב כמובן לפנות לעורך דין לו הידע והניסיון בתחום הרחב הנוגע לדיני מקרקעין. מדובר בתחום רחב, שלעורך דין העוסק בתחום הידע המשפטי הנוגע לרכישה, מכירה והשכרה של כלל נכסי המקרקעין הקיימים, בידע והיכולת של עורך הדין להתייחס לכלל ההיבטים הנוגעים לקרקעות ומבנים ובכיסוי סוגיות משפטיות נוספות, דוגמת הפרשת קרקעות, מיסוי מקרקעין, חריגות בנייה ועוד.

תפקידו של עורך הדין כאן, הוא ביכולתו לבדוק ולבחון מקרוב את ניסוחם וחיבורם של חוזי שכירות בהם תרצו לעשות שימוש, כשבחינת החוזה בעין מקצועית תאפשר לו לבחון את כלל הסעיפים הקיימים ברמה החוקית, לבצע הבהרות ולבטא את זכויות וחובות המשכיר והשוכר באופן מטיב והדדי.

תנאים מיוחדים בחוזה השכירות

הצורך של רבים בפנייה לעורך דין חוזה שכירות בניסוח וחיבור החוזה, נעשה למול הרצון שעורך הדין יבטא בחוזה את התנאים המיוחדים המבטאים, לרוב, את הצרכים האישיים של המשכיר והשוכר. חלק מהתנאים המיוחדים שניתן לראות בחוזים אלו נוגעים לאפשרות של רכישת הדירה על ידי השוכר בעתיד, בתשלום נוסף על חנייה, מגורים עם חיות מחמד ועוד.

ניסוח התנאים המיוחדים בחוזה השכירות, באמצעות עורך דין מקרקעין, מדגישים את חשיבותו. במקרה, למשל, בו השוכר מתגורר בדירה עם חיית מחמד, שבה הרהיטים בדירה שייכים למשכיר. אז ידאג עורך הדין להתייחס לנושא, תוך היכולת לנסח בצורה ברורה כי כל נזק שייגרם לריהוט בשל התנהגות חיית המחמד, יצריך את השוכר בתשלום על הנזקים.

הימנעות מהיווצרות סכסוכים בין המשכיר לשוכר

מעורבותו של עורך דין חוזה שכירות בניסוח וחיבור החוזה, מוכיחה עצמה בפעולה שיש בה למנוע היווצרות של סכסוכים עתידיים בין המשכיר לשוכר. לצד זאת, במידה ולמרות בהירות החוזה וסעיפיו, במקרים ובהם נגלה סכסוך בין הצדדים, יכול עורך הדין לשמש כדמות שתאפשר ליישב את הסכסוך בשלב מוקדם באמצעות גישור ומו”מ, כשפנייה לתביעה לבית משפט תהה האפשרות האחרונה בארגז הכלים שלו.

סכסוכים רבים בין המשכיר לשוכר בישראל נגלים סביב נושאים הנוגעים לגבולות האחריות בכל הנוגע לתיקונים שיש לבצע בדירה. ביטוי לכך ניתן לראות בפסקי דין רבים, דוגמת פסק דין דוז ואחרים נגד קבסה ופסק דין קלוג נגד מן, כשבהם התביעות נסובו על פגמים בדירות שהובילו לפערים בעמדות הצדדים, לסכסוכים קשים ולתביעה בבית המשפט.

הנה כמה סיבות עיקריות מדוע כדאי להיעזר בעורך דין בעת עריכת חוזה שכירות דירת מגורים:

  • הבטחת ניסוח מקצועי ותקין: חוזה שכירות סטנדרטי מכיל סעיפים רבים, וחשוב לוודא שהם מנוסחים בצורה ברורה, מדויקת ומשפטית. עורך דין בעל ניסיון בתחום דיני המקרקעין יוכל לוודא שההסכם מגן על זכויותיכם בצורה מיטבית, ומונע אי הבנות וסכסוכים עתידיים.
  • התאמה אישית של ההסכם לצרכים שלכם: חוזה שכירות סטנדרטי אינו מתאים לכל מקרה. ייתכן שתצטרכו להוסיף סעיפים ספציפיים המתייחסים למצבכם האישי, לנכס או לצרכים מיוחדים. עורך דין יוכל לסייע לכם להתאים את ההסכם לצרכים הייחודיים שלכם, תוך שמירה על זכויותיכם.
  • ייעוץ משפטי: עורך דין יוכל לספק לכם ייעוץ משפטי בנוגע לכל היבטי עסקת השכירות, לרבות זכויות וחובות של משכירים ושוכרים, תשלומי שכירות, בטחונות, תיקונים, פינוי ועוד. ייעוץ זה יכול להיות חשוב מאוד, במיוחד אם אתם נתקלים בבעיות או סכסוכים במהלך תקופת השכירות.
  • ייצוג במקרה של סכסוך: למרות כל המאמצים, ייתכנו מקרים בהם יתעורר סכסוך בין המשכיר והשוכר. במקרה כזה, חשוב שיהיה לכם ייצוג משפטי מקצועי שיוכל להגן על זכויותיכם ולסייע לכם בפתרון הסכסוך בדרך הטובה ביותר.

עורך דין מקרקעין, המתמחה בניסוח וכתיבת חוזי שכירות, יוכל בכישרון רב ובשימת לב לפרטים, למנוע מצבים בהם הצדדים יגיעו לחוסר הסכמה שיצריך התערבות של בית המשפט, וזאת, כאמור, באמצעות חוזה שכירות ברור, נהיר וכזה המתייחס למעגלי האחריות והמחויבות של שני הצדדים.

מעוניינים בשירות הכנת הסכם שכירות דירה?  לחצו כאן להכנת חוזה שכירות לדירת מגורים.

 

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם