עורך דין תאונות דרכים מומלץ
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים – מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

במקרה בו ההייתם מעורבים בתאונת דרכים עליכם לדעת כיצד לפעול ביעילות למען ביטחונכם האישי והמעורבים האחרים בתאונה וכן כדי להבטיח את הזכויות שלכם במקרה שבו נגרמו נזקי גוף או נזקי רכוש לרכב. עורך דין תאונות דרכים ריכז עבורכם במאמר זה את כל הפעולות הראשונות והקריטיות לאחר התאונה.

בטיחות קודמת לכל – פעולות ראשונות נחוצות

תאונת דרכים היא חוויה לא קלה כלל, אך יש לבצע פעולות חשובות כגון: לעצור את הרכב, לדומם את המנוע, להפעיל אורות חירום, להירגע, לצאת מהרכב ולהניח את משולש האזהרה לפני אזור התאונה במרחק של כ – 20 מטרים וכן ללבוש אפוד זוהר. ברוב המקרים אסור להזיז את הרכב ואולם, בתאונות קלות ועל מנת לא לחסום את התנועה, יש לעצור בבטחה בשול הכביש.

האם לדווח למשטרה לאחר התאונה?

יש לדווח למשטרה על תאונת הדרכים, רק במקרה ומדובר בתאונת דרכים עם נפגעים והכוונה היא לפחות אם אדם אחד נחבל. במקרה זה, יש לדווח למוקד המשטרה (100) ולמוקד 101 של מגן דוד אדום. חובה למסור את המיקום המדויק של תאונת הדרכים ופרטים בדבר כמות הנפגעים ומצבם. אם ישנה סכנה של התלקחות הרכב, או הרכבים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים, עליכם לדווח גם למוקד 102 של מכבי האש. אסור להזיז פצועים, היות ותזוזה לא נכונה, יכולה לגרום להחמרת מצבם של הפצועים. כמו כן, חל איסור על הזזת כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונת הדרכים, היות ומיקום הרכבים כמו שהוא העת התאונה, חשוב לבדיקת המשטרה. ללא הוראה מפורשת של שוטר, אסור לכם לשנות את מיקומם של כלי הרכב.

לצלם את זירת התאונה ולתעד האירוע

חשוב במיוחד לתעד את זירת התאונה, כולל תמונות של הנתיבים בכביש, תמרורים, רמזורים, סימני בלימה, פיזור השברים וכמובן, מוקדי הנזק ברכב ומיקום הרכבים סמוך ככל וניתן לאזור בו התרחשה התאונה.

לעיתים, קיימות מצלמות אבטחה של בתי עסק סמוכים, או מצלמות תנועה עירוניות וניתן לבקש את התיעוד לכך. כמו כן, לא פעם מתועדת התאונה, מרכב סמוך שנסע במועד התאונה והתאונה מתועדת במצלמת הדרך. לסרטוני וידאו קיימת חשיבות מכרעת להוכחת האחריות לגרם התאונה.

איזה פרטים לקחת אחרי תאונת דרכים?

יש לקחת את פרטיהם המזהים של הנהגים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. הקפידו על שם מלא, ת.ז וכתובת, מספר רישיון הנהיגה של כל נהג, שם חברת הביטוח שבאמצעותה הם מבוטחים, מס’ הפוליסה ומספרי הטלפון של הנהגים.

במידה וישנם עדים לתאונה, מומלץ וחשוב לאסוף מהם פרטים מזהים, לגבות מהם עדות ולבקש מהם לחתום על המסמך. את פרטיהם של העדים, יש למסור לשוטרים שיגיעו למקום, כך שיוכלו לחקור את התאונה ולזמן את העדים בעת הצורך.

האם לדווח לחברת הביטוח?

כמובן שעליכם לדווח לחברת הביטוח וכן, לחברות הביטוח של הנהגים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. אם המשטרה לא הגיעה לזירת התאונה, יש לגשת לתחנת המשטרה ולדווח עליה. יש לקבל מהמשטרה את אישור הדיווח על התאונה, שבאמצעות אישור זה, יהיו מפורטים כל המעורבים, כולל תעודות הזהות שלהם. במידה והנהג הנפגע, טופל בחדר מיון, חשוב להציג את אישור המשטרה שבו מדווח על תאונת הדרכים.

למעשה, קיימת חשיבות רבה לאישור זה, משום שבאמצעותו הוצאות הטיפול בחדר המיון יכוסו, אחרת הנהג הנפגע, יצטרך לשלם מכיסו את הוצאות הטיפול בבית החולים. כמו כן, במידה וקיים צורך בהמשך הטיפול בקופת החולים של הנהג הנפגע, כאשר מדובר על שירות שאינו כלול בסל השירותים, על הנהג הנפגע  יהיה לפנות לחברת הביטוח, על מנת לקבל התחייבות לתשלום של כיסוי ההוצאות הרפואיות.

כיצד מקבלים פיצוי על הנזק?

החוק בישראל מבטיח כי מי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, יפוצה בגין נזקי גוף או נזק נפשי שנגרמו לנפגע/ים כתוצאה מתאונת הדרכים. יש לציין כי חובה על כל נהג, אשר מבוטח בביטוח חובה העל פי החוק. ביטוח זה, מטרתו היא כיסוי נזקים גופניים שעשויים להיגרם לנפגעים, אם נהג או אם הנוסעים שהיו עימו ברכב, וכן, לעוברי אורח, במידה ונפגעו מהרכב  למשל, ניתן לתבוע נכות, פגיעה בכושר העבודה, אובדן ימי עבודה ואובדן שכר, כאבים, טראומה נפשית וכדומה. במידה והרכב אינו מבוטח, הנפגעים כתוצאה מתאונת הדרכים, יצטרכו לפנות לקרנית שהיא קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. חשוב לציין, כי תביעה נגד חברת הביטוח, ניתן יהיה להגיש 7 שנים מיום קרות תאונת הדרכים.

 האם תאונת דרכים היא תאונת עבודה?

סעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי, קובע שתאונת דרכים היא גם תאונת עבודה, אם התאונה התרחשה, כאשר העובד היה בדרכו לעבודה או ממנה, או ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר, או אם מדובר על עובד שהוא הולך רגל ונפגע כתוצאה מתאונת דרכים. במקרים אלו, יש לדווח למעסיק ולמלא טופס תאונת עבודה ולהעבירו לביטוח הלאומי.

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

בכל מקרה אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים, אשר יוכל לסייע לכם בהשגת הפיצויים במקרה שנגרמו נזקי גוף או נזקי רכוש וכן להתייעץ עם עורך דין תעבורה במקרה שבו מזמנים אתכם לחקירה או שוקלים להגיש נגדם כתב אישום בגין אחריותכם לתאונה.

 

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם