חוזה שכירות דירת מגורים

נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

חוזה שכירות דירת מגורים

 חוזה שכירת דירת מגורים זהו עניין רציני. מעורבים בו סכומי כסף גדולים ואפשרויות רבות של מחלוקות ובעיות העולות עקב השימוש היום יומי בנכס. לכן יש משמעות גדולה לניסוח חוזה שכירות בדירת מגורים. הפתרון המוצע של פנייה לעורך דין חוזה שכירות מומחה היא הפתרון המקובל היום על מנת להימנע מבעיות ולהנות מראש שקט ולהסיר דאגה מהקורה בנכס שלכם.

חוזה שכירות מה חשוב לדעת?

   חוזה שכירות עבור דירה הוא פרט שחשוב מאד להתעכב עליו. בין אם אנחנו מודעים לכך או בין אם לאו, חוזה שכירות הוא ענף כלכלי חשוב בתכנון הכלכלי של המעורבים בו, בין אם הם מצד השוכר או מצד המשכיר. ההוצאות בגין שכירות הן גבוהות ובמגמת עלייה מתמדת. לכן יש חשיבות עצומה להבין את מהות החוזה, הסעיפים השונים שבו ואת נקודות התורפה שלו. חוזה שכירות הוא לא מסמך שיש לזלזל בו, זהו מסמך משפטי ומחייב לכל דבר ועניין והפרה שלו יכולה להוביל לתביעה משפטית. בשל כך ובכדי להימנע מאי נעימות מומלץ מאד לפנות לגורם מקצועי בדמות עורך דין על מנת לבדוק את פרטי החוזה. אם עבור הצד המשכיר, להיעזר בעורך דין שינסח את החוזה עבורכם, ובין אם עבור הצד השוכר לבדוק שאין בחוזה סעיפים שלא עולים בקנה אחד עם המציאות.  

חוזה שכירות, על מה חשוב להקפיד ומה חשוב לרשום בו ?

 חוזי שכירות מרכבים מסעיפים רבים הרשומים לרוב בתוך פרקים שונים של חוזה השכירות. יש כאלו שיעדיפו חוזה סטנדרטי המקובל, אך עלול להביא אותם למצב שבו לא כל התשובות לבעיות נמצאות בחוזה, לכן חשוב להקפיד שכל חוזה עונה לפחות על הסעיפים הבאים :

היכולת הכלכלית של השוכר – על המשכיר חלה החובה כלפי עצמו לוודא שהשוכר יוכל לעמוד בתשלומי השכירות, אם אין לו היכולת לבחון זאת, עורך הדין יוכל לבצע זאת עבורו כחלק מהליך עריכת החוזה. עורך הדין יבדוק את תלושי השכר, חובות אבודים של השוכר ועוד.

הגדרת תקופת החוזה – תקופת השכירות היא פעמים רבות מעין ניגוד אינטרסים בין השוכר למשכיר. בעוד משכיר הדירה יבקש שקט תעשייתי עם השכרה לטווח ארוך בהתאם לצרכיו, יבקש המשכיר גמישות מרבית על מנת שיוכל להתנער מהחוזה אם יגלה שהנכס שהושכר לו לא עומד בדרישות שלו. חוזה שכירות טוב יגן על בעלי הנכס תוך הבנת הצרכים של הצד השוכר.

תקופת האופציה – חשוב להגדיר בתחילת החוזה את האפשרות של המשכיר לקבל אופציה להמשיך את תקופת ההשכרה בתום תקופת החוזה. לרוב זהו אינטרס של השוכר הנהנה מהנכס ומעוניין להמשיך לשהות בו. חוזה טוב חייב לנסח בבירור את תקופת האופציה וההתנהלות סביב מימוש האופציה. מקובל להוסיף בסעיף זה שמימוש האופציה כרוך בהעלאת דמי השכירות בהתאם להתפתחויות כלכליות במשק.

הודעה מראש – בכל חוזה חשוב שיהיה מוסכם וברור מה היא תקופת ההודעה מראש שבה על המשכיר להודיע לשוכרים על סיום החוזה, או לחלופין על תקופת הזמן שבה המשכיר מחויב לשוכר בדבר הודעה שלו על רצונו לסיים את החוזה ביניהם.

טיפול ואחזקת הנכס – הנוהג המקובל הוא שהמשכיר נושא בעלויות תיקונים שוטפים וטיפול בבעיות הקשורות לנכס. ניתן להוסיף סעיף הקובע שהתנהגות לא הולמת של הדייר תחייב אותו בתשלום הנזק. חשוב להבין שיש כאן לעיתים בעיתיות מסוימת עקב העובדה שלמשכיר הנכס לעיתים אין את הדחיפות לטפל בפגע המקשה על חיי השוכר, או במקרים בהם המשכיר לא נמצא בקרבה גאוגרפית לדירה. לכן חשוב שחוזה שכירות מהודק ייתן מענה לבעיות אלו.   כאשר נדרש טיפול משמעותי בנכס, או שיפוץ על ידי וועד הבית, העלויות יושתו על בעל הנכס, אך המשכיר חייב להיות ערוך להפרעות שיגרמו בשל כך.             

הכנת חוזה שכירות היא אמנות. יש כאן מצב שבו צריך לייצר חוזה שיהיה אמין על שני הצדדים, שיהיה קביל וניתן לביצוע, בתוך העובדה שכל צד רוצה למקסם ככל האפשר את הנתונים העומדים לרשותו. פנייה לעורך דין לניסוח חוזה שכזה יעניק את השקט הנדרש לשני הצדדים.

עורך דין חוזה שכירות, המתמחה בניסוח וכתיבת חוזי שכירות, יוכל בכישרון רב ובשימת לב לפרטים, למנוע מצבים בהם הצדדים יגיעו לחוסר הסכמה שיצריך התערבות של בית המשפט, וזאת, כאמור, באמצעות חוזה שכירות ברור, נהיר וכזה המתייחס למעגלי האחריות והמחויבות של שני הצדדים.

מעוניינים בשירות הכנת הסכם שכירות דירה?  לחצו כאן להכנת חוזה שכירות לדירת מגורים.

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

עורך דין חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות סטנדרטי אינו מתאים לכל מקרה. ייתכן שתצטרכו להוסיף סעיפים ספציפיים המתייחסים למצבכם האישי, לנכס או לצרכים מיוחדים. עורך דין יוכל לסייע לכם להתאים את ההסכם לצרכים הייחודיים שלכם, תוך שמירה על זכויותיכם.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם