נוכלים מתחזים לנציגי דואר ישראל וגונבים פרטי אשראי מאזרחים

מתחזים ברשת
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

שימו לב! נוכלים מתחזים לנציגי דואר ישראל ומנסים לגנוב פרטים אישיים

בימים האחרונים אזרחים מדווחים על הודעות מייל וסמס שכוללת הודעה על תשלום סמלי עבור שירות דואר מהיר – ובכך הנוכלים גונבים את פרטי האשראי שלכם. דואר ישראל ומספר אזרחים הגישו מספר תלונות למשטרה. המשטרה בתגובה: ״הנושא נמצא בטיפול״.

נוכלות ברשת:

בחודש האחרון מופצות הודעות מייל ו SMS עם הלוגו הרשמי של דואר ישראל שמציעה ללקוחות הדואר לקבל חבילות דואר עד הבית ובמשלוח מהיר בתמורה לתשלום קטן יחסית מהמחיר הקבוע של דואר ישראל. מדובר בהודעה מזוייפת שמטרתה להשיג את הפרטים האישיים ופרטי האשראי שלכם.
דואר ישראל מספרים שבתקופת טרום קורונה, התופעה הזו כמעט ולא הייתה קיימת. אבל ״בזכות״ תקופת הקורונה המקרים על התחזות לדואר ישראל והבטחות עבור ״זכיה״ או משלוח דואר מהיר רק גדלו בזכות התקופה שבא אנשים נמצאים בבתיהם ומזמיני יותר מהאינטרנט.
בתקופה הזו נפלו מספר קורבנות בישראל, והסיבה לכך מאוד פשוטה- בתקופה זו אזרחים רבים מחכים למשלוחים שהם הזמינו מאתרי קניות באינטרנט ובזמן זה הם מקבלים הודעות הונאה שאומרת שהמשלוח יגיע במהירות בזכות שירות כזה או אחר – לגיטימי סה״כ לא?
אז לא! שימו לב שמדובר בהודעה מזוייפת שמטרה לעשות עליכם פישינג ולהשיג את פרטי האשראי שברשותכם.

קל מאוד לשים לב להודעה שמגיע לאזרחים, ההודעה מגיע עם שגיאות כתיב, חלקם אולי מתוחכמות יותר שהם נראות דיי אמינות ובאמת נראה שההודעה הגיעה מדואר ישראל (ראו דוגמא להודעה)

הודעת פישינג
הודעת פישינג

במשטרה מודיעים כי ישנם מספר הנחיות שיש לפעול ברגע שנוצר חשד להודעה/שיחה מזוייפת:

  • שימו לב לזהות השולח – האם מדובר בזהות האמיתית של השולח או מתחזה. שימו לב שהמתחזה יכול לשלוח הודעות המשך להודעות האמיתיות ששולחים לכם (כפי שהראנו לכם בתמונה למעלה).
  • אם קיבלתם הודעה/שיחת טלפון אשר מבקש לעדכן פרטי תשלום, תמיד יש לוודא מול החברה השולחת (הדרך הכי טובה זה לבקש להתקשר אליהם בחזרה למספר של החברה/רשות).
  • במידה ויש ספק, מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט הרשמי של החברה (חפשו את החברה בגוגל) ולא באמצעות הקישור שקיבלתם בהודעה – אל תכנסו לקישור כל עוד שלא וידאתם מול החברה.
  • במידה ומבקשים ממכם להוריד תוכנה, תורידו אותה אך ורק מהאתר הרשמי בלבד! יכול להיות שמדובר בתוכנה זדונית שתמשוך את כל המידע שנמצא אצליכם על המכשיר.
  • שימו לב האם האתר מאובטח בתקן SSL – בכתובת הדפדפן יופיע סימול בצבע ירוק וכתובת האתר תתחיל באותיות https (ולא http שאומר שאתר אינו מאובטח וכל המידע שמועבר אליו ניתן).

משטרת ישראל בתגובה:
״ברגע שמתקבלת תלונה במשטרה שמעלה חשד בביצוע עבירה פלילית, היא תטופל בהתאם. אנו ממליצים להיכנס לחשבונות ואתרי אינטרנט אך ורק באמצעות הלינק הרשמי ולוודא שמדובר באתרים מאובטחים״.

נקלתם בנוכלות ברשת? הגישו תלונה באתר משטרת ישראל. בעקבות מצב הקורונה משטרת ישראל פתחה את האפשרות להגיש תלונה באתר האינטרנט.

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם