תביעת נזקי רכוש מלחמת חרבות ברזל

נזקי רכוש מלחמה
נכתב על ידי עורל דין נזקי רכוש IsraLawyer

מדריך תביעת פיצויים נזקי רכוש, רכב ודירה במלחמה

 מלחמת “חרבות ברזל”  מול ארגון החמאס הרצחני, שהחלה באוקטובר 2023, הובילה, באופן טבעי, לפגיעה ברכושם של משפחות ישראליות רבות. נזקי רכש אלו, הכוללים נזקים לרכבים ודירות, יאפשרו לאותן משפחות בהגשת תביעת פיצויים בגין אותם נזקים.

בהתאם לחוק בישראל, ישראלים שרכושם נפגע בשל פעולות מלחמה ואיבה זכאים לפיצוי מהמדינה. הפיצויים אמורים לעבור על ידי קרן הפיצויים, המהווה את המקור המממן, כשזו מנוהלת על ידי רשות המיסים.

הגשת תביעה מקוונת לפיצויים נזקי מלחמת חרבות ברזל

כיום, מתאפשר לאותם ישראלים שרכושם ניזוק בשל אירועי מלחמה, להגיש תביעה לפיצויים באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות המיסים. בעמוד הגשת התביעה קיים סרטון הדרכה המסביר לעומק אודות תהליך מילוי התביעה והגשתה.

חשוב לציין כי את התביעה לפיצוי על הרכוש יש להגיש בתוך שלושה חודשים מהיום בו התרחש הנזק לרכוש, כשאת ההודעה על הנזק יש להגיש בתוך שבועיים. את שליחת ההודעה על קרות הנזק והתביעה ניתן להגיש באמצעות עורך דין כמובן, כשהוא יוכל ללוות אתכם גם בהמשך התהליך.

בעת הגשת התביעה המקוונת, תינתן לכם האפשרות לשמור את נתוני התביעה שהגשתם. שמירת הנתונים חשובה להמשך, לבטח אם בחרתם, לאחר הגשת התביעה, להיעזר בשירותיו של עורך דין שלו הידע והניסיון בייצוג אלו שרכושם נפגע בעל מלחמה.

לאחר הגשת התביעה המקוונת תקבלו מספר תביעה, כשבאמצעותו תוכלו לעקוב אחר התקדמותה דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים ובשיחה עם נציגיה.

קישור להגשת תביעת מס רכוש

 קישור לאתר מס רכוש  – מדריך לאזרחים שרכושם נפגע בפעולות מלחמה או איבה

רשות המסים בישראל קרן הפיצויים מענה טלפוני  *4954 

בחינת מס רכוש את היקף הפגיעה ברכוש

בחלק מהמקרים, בטרם הגשתם תביעה מסודרת לפיצויים, יגיעו נציגי מס רכוש למקום בו נפגע הרכוש שלכם, בין אם מדובר על דירתכם, הרכב שלכם והרכוש שניזוק. נציגי מס הרכוש שואפים להגיע למקום הפגיעה בסמוך למועד הפגיעה וזו בכדי לאמוד את הנזקים בצורה המדויקת ביותר, כשכניסתם למקום מותנת באישור של כוחות הביטחון.

במקרים ובהם תמצאו במקום, בעת הגעתם נציגי מס רכוש, אלו יסבירו לכם אודות זכויותיכם ואף ינחו אתכם בהגשת התביעה. במידה ובשלב זה בחרתם להסתייע בשירותיו של עורך דין, חשוב שאותו עורך דין יהיה במקום ויוכל, בין היתר, להתרשם בעצמו מהיקף הנזק.

עם מי מגיעים אנשי מס רכוש למקום הפגיעה?

אנשי מס רכוש יגיעו למקום הפגיעה עם אנשי מקצוע שאמורים להעריך כספית את היקף הנזק.

בחינת הנזק למבנים ודירות נעשה על ידי צוות מהנדסים לו המיומנות והניסיון בהערכת היקף הנזק והפגיעה, כשעמם מגיעים אף שמאים המתמחים במפגעי מלחמה, כשאלו מעריכים נזקי הדירות גם כן, זאת לצד שמאים המתמחים בהערכת שווי הרכוש שנפגע ובתוכו הרכבים של כל משפחה.

איזה פיצוי ניתן על חפצים ורהיטים בשל פעולת מלחמה או איבה?

בחוק הישראלי קיימות תקנות המתייחסות לנושא של “חפצי בית”, כשגודל הפיצוי שניתן, בין היתר, מסתמך על גודלה של המשפחה שרכושה ניזוק.

זוג נשוי ללא ילדים יהיה זכאי לפיצוי מרבי של 25,654 ₪ בגין רהיטים שניזוקו, כשעל כל ילד מתחת לגיל 18 שקיים במשפחה, יגדל הפיצוי על הרהיטים לסכום מרבי של 5,187 ₪, כשעבור ילדים מעל גיל 18 הסכום המרבי הינו 7,585 ₪.

תקנות הפיצוי מתייחסות אף לפיצוי על ביגוד. כאן, זוג ללא ילדים יהיה זכאי לפיצוי מרבי של 11,420 ₪, כשעבור כל ילד יתווסף סכום מרבי של 1,713 ₪.

  • סכומים אלו מתעדכנים מעת לעת באתר רשות המסים.

פנו לעורך דין נזקי רכוש 

מקרים אלו, בהם אנו עומדים בפני תביעה לפיצויים על רכוש שניזוק בשל מלחמה, מהווים ימים שיכולים להיות מאתגרים וקשים ללא ממעט משפחות, כשאלו פועלות באופן שאינו מטיב עימן ומוביל למצב בו הן אינן נהנות מפיצוי ראוי על נזקי הדירה והרכוש שלהם.

פנייה לעורך דין בשלב מוקדם, תאפשר לכם להתפנות לאתגרים אחרים העומדים לנגד עיניכם בימים לא פשוטים אלו, כשבכל הנוגע לפיצוי על הרכוש שלהם, ישנה דמות מקצועית ומנוסה המייצגת אתכם נאמנה מול הרשויות השונות.

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם