תביעת ביטוח נזקי צנרת – איך להגיש את התביעה?

תביעות ביטוח נזקי צנרת בדירה
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

תביעת ביטוח נזקי צנרת – איך להגיש את התביעה?

בתים ועסקים רבים חשופים, לא פעם, למפגעים שונים. אחד מהמפגעים הנפוצים נוגעים לנזקי צנרת – נזקים שגורמים להצפה מהירה של מים בחללים שונים ועלולים להוביל לנזקים משמעותיים שבגינם נרצה לקבל פיצוי ראוי.

חברות ביטוח בישראל מאפשרות ללקוחותיהם לבטח את ביתם בשל נזקי צנרת. אותן פוליסות מעניקות ביטוח, הן לתקלות קלות המצריכות ביקור של שרברב והן במקרים בהם מדובר על נזקי צנרת משמעותיים, שהפכו את השהות בדירה או העסק שלכם לבלתי אפשריים.

עורך דין נזקי צנרת, המייצג מבוטחים שביתם או העסק שלהם ניזוק בשל מפגעי צנרת, פועלים מול חברות הביטוח של אותם מבוטחים, כשאותן חברות ביטוח מתנערות מלשלם פיצוי ראוי למול נזקי הצנרת שאירעו לאותם מבוטחים.

נזקי צנרת במבנים בישראל

נתונים שאספה חברת “בלו” והוצגו ב-2021 מצביעים כי בישראל כ-10% מהדירות המבוטחות מתמודדות עם נזקי מים וצנרת בשנה. מדובר על כ-270 אלף נזקי צנרת בישראל בכל שנה, כשמספר התביעות בגין נזקים אלו בשנה עומד על 160 אלף. מספר התביעות הרב בכל שנה מעיד, בין היתר, על התנהלותן של חברות הביטוח השונות, שחלקן מסרבות לממש את פוליסת הביטוח ולשלם פיצוי ראוי למבוטחים.

נזקי הצנרת המרכזיים במבנים כוללים פיצוץ של הצנרת, הצפות ביוב ומרזבים וניתוקים של צינורות גמישים (דוגמת אלו המשמשים את ברי המים הממוקמים במטבחים ומטבחונים).

בדיקת מקור הנזק

עורכי דין בתחום מדגישים כי חשוב כמובן להבין מה מקור נזקי הצנרת. במידה ומקור הנזק נוגע לדירתנו, יש לפנות לחברת הביטוח שלנו על מנת להתחיל בבקשה מסודרת לפיצוי במסגרת פוליסת הביטוח.

במקרים ובהם מקור הנזק הינו חיצוני, בין אם מדובר על דירה של שכן ובין אם מדובר על נזקי צנרת שמקורם ברחוב בו אנו מתגוררים, יש לפנות לגורם האחראי בבקשה שידאג לטפל בנזק ובבקשה לפיצוי ראוי על הנזק שנגרם לנו.

בשני המקרים שמורה לכם הזכות לעשות שימוש בעורך דין שייצג אתכם מול הגורמים השונים.

 מימוש פוליסת הביטוח מול חברת הביטוח

במקרה של נזקי צנרת נרצה ליידע את חברת הביטוח בנזק ובצורך לטיפול בנזקים. בחלק מהמקרים חברות הביטוח יפעלו באופן ראוי וידאגו לעמוד בסעיפי הפוליסה, כשלא פעם ישנם מקרים בהם חברות הביטוח מתנערות ממה שסוכם, כשהן בוחרות להתנער לגמרי מאחריות או יש והן מעניקות כיסוי מזערי למול הנזק הרחב.

כיסוי פוליסה לנזקי צנרת

כל פוליסת ביטוח שונה מבחינת הכיסוי שהיא מספקת לנזקי צנרת. חשוב לעיין בפוליסה שלך, במיוחד בסעיפים הנוגעים ל’כיסוי המבנה’ ו’כיסוי הרכוש האישי’, כדי להבין אילו סוגי נזקים מכוסים.

זיהוי החרגות בפוליסה

פוליסות ביטוח כוללות לעתים קרובות חריגים או תנאים ספציפיים שעשויים להגביל את הכיסוי לנזקי צנרת. לדוגמה, אם הנזק נגרם כתוצאה מבלאי או מחוסר תחזוקה, ייתכן שהוא לא יהיה מכוסה. הבנת חריגים אלה יכולה לעזור לך לצפות אתגרים אפשריים במהלך תהליך התביעה.

#הכנה לתהליך התביעה בעת ההכנה להגשת תביעה בגין נזקי צנרת, ישנם מספר שלבים מכריעים כדי להבטיח תהליך חלק.

במידה ואנו כמבוטחים חווים את אותה התנערות מצד חברות הביטוח, רצוי לפנות לעורך דין נזקי צנרת שייצג אותנו מולם. במקרים רבים, מעורבות של עורך דין בשלב זה מובילה את חברות הביטוח לקחת צעד אחורה ולהגיע להבנות מול עורך הדין, כשהוא דואג שחברת הביטוח תכסה את נזקי הצנרת באופן ראוי וזאת מבלי להגיש תביעה לבית המשפט.

ישנם מקרים בהם מעורבותו של עורך דין מצד המבוטחים מצריכה הגשת תביעה לבית המשפט, על מנת שבית המשפט יכיר בהתנערותן של חברות הביטוח ויכריע לטובת המבוטחים בכל הנוגע לאחריות אותן חברות.

הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח

תהליך התביעה לביטוח בגין נזקי צנרת עלול להיות משימה לא פשוטה. הנה מספר טיפים שיבטיחו תהליך חלק:

דיווח בזמן אמת ושיתוף פעולה עם חברת הביטוח

פעלו במהירות ודיווחו לחברת הביטוח שלכם על הנזק בהקדם האפשרי. עיכובים בדיווח עלולים להוביל לסיבוכים בתהליך התביעה ואף לדחייתה.

שמירת מסמכים ותיעוד של האירוע

הקפידו לשמור על תצלומים ותיעוד של רישומים מפורטים של כל ההתכתבויות עם חברת הביטוח שלכם, לרבות תאריכים, שמות ואופי השיחות. הדבר עשוי להתברר כבעל ערך רב במקרה של מחלוקות בנוגע לתביעה.

הבנת סעיפי הפוליסה במקרה של תיקון וההחלפה

ייתכן שבפוליסה שלכם יש סעיפים ספציפיים בנוגע לתיקונים והחלפות. יש פוליסות שמכסות את עלות החלפת הצינור שניזוק, בעוד שאחרות מכסות רק את עלות התיקונים. הקפידו להבין סעיפים אלה כדי למנוע הפתעות בעת יישוב התביעה.

לאחר שאספתם את כל המסמכים והראיות לנזק הדרושים, הגיע הזמן להתחיל בתהליך התביעה. זה בדרך כלל כרוך ביצירת קשר עם חברת הביטוח, באמצעות מוקד שירות הלקוחות, אתר האינטרנט או סוכן הביטוח שלכם. הקפידו לציין את מספר הפוליסה שלכם ואת תאריך האירוע.

במידה והחלטתם, יחד עם עורך הדין, בהגשת תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח, בעבור מימוש פיצוי וכיסוי ראוי לנזקי צנרת, יחל עורך הדין שלכם לבנות כתב תביעה אותו יגיש למזכירות בית המשפט.

הגשת התביעה על ידי עורך הדין תצריך, כמובן, את שיתוף הפעולה שלכם. עורכי דין בתחום מדגישים את החשיבות, במקרים של נזקי צנרת, בתיעוד של הנזקים מהרגע הראשון. תיעוד הנזקים בתמונות וסרטוני וידאו יאפשרו לקבל תמונה ברורה בנוגע להיקף הנזקים שנוצרו ויהוו תיעוד חשוב בנוגע למקור הנזק.

ייעוץ אישי

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם