רישום זוג נשוי בישראל אחרי טקס אזרחי באינטרנט? רשות האוכלוסין מאשרת

חתונה בזום
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

נישואים אזרחיים בישראל

בזמן האחרון אנו מקבלים עוד ועוד מידע על זוגות שהצליחו להירשם ברשות האוכלוסין כזוג נשוי שהתחתן בטקס אזרחי, וכל זה מבלי לצאת מהארץ! האם סוף סוף אפשר להגיד שנישואין אזרחיים מתקבלים ״בברכה״ במדינת ישראל? יצאנו לבדוק.

הכרנו שלושה זוגות ממרכז הארץ שטוענים שאכן הצליחו להירשם במשרד האוכלוסין וההגירה כזוג נשוי מבלי לעבור אצל הרבנות בישראל. עוד הופתענו לגלות, שאחד הזוגות הן למעשה זוג חד מיני. הזוגות מספרים שהתהליך עצמו היה דיי פשוט והם כמעט ולא נקלעו לבירוקרטיה מסובכת מול הרשויות בארץ – וכל היופי שבדבר הוא שכל זה נעשה מבלי לצאת מגבולות מדינת ישראל וחסכו את ההוצאות (רכישת כרטיסי טיסה, מלון וכו׳).

איך זה התבצע בעצם?
מדינת יוטה אשר נמצאת בארצות הברית השיקה אתר אינטרנט חדש ובוא היא מעניקה לזוגות את האפשרות להתחתן דרך הרשת ולאחר טקס קצר שנעשה דרך אפליקציית זום הזוגות מקבלים את התעודת הנישואין שלהם. בהחלט אפשר להגיד שמדובר פה על פתח עבור פסולי חיתון ולזוגות חד מיניים אשר עד עצם היום הזה לא יכלו להירשם כשזוג נשוי במדינת ישראל.

לאחר קבלת התעודת ממדינת יוטה, הזוגות הגיעו לרשות האוכלוסין וההגירה על מנת לעדכן את הסטטוס שלהם בתעודת הזהות, הם התבקשו להציג תעודת אפוסטיל חתומה. למרבה מזלם, את התעודה הם קיבלו בסיום הטקס האזרחי באינטרנט. אגב, אפוסטיל זה אישור הניתן על ידי רשות מוסמכת של מדינה שמאשרת כי התעודה המוצגת הינה תעודה מקורית, רשמית והונפקה ע״י מי שהוסמך לכך.

הראשונות לקבל את ״חותמת״ הנישואין בתעודת הזהות הישראלית היו זוג לסביות מהעיר רחובות. הן מהר מאוד קיבלו הודעה מהרשות כי הנישואין שלהן לא הוכרו בישראל, וכך גם שני הזוגות הבאים קיבלו הודעה דומה.
למרות זאת, הרשות מהר מאוד שינתה את דעתה בנוגע להחלטה שהתקבלה ולאחר תהליך בירור קצר ההחלטה שונתה והנישואין אושרו.
רשות האוכלוסין וההגירה מסרו בתגובה: ״רישום נישואים נעשה על פי חוק המרשם וביסודו הצגת תעודת נישואין ציבורית, מקורית ומאומתת המעידה כי הנישואין שבוצעו במדינת יוטה בארה״ב. הנושא נבדק מול הגורמים המוסמכים ולאחר שניתן אישור כי אכן מדובר בהליך המוכר על ידי מדינת יוטה, הנישואים אישרו לרישום״.

ואנו שואלים, האם זהו סופו של עידן ״נישואי קפריסין״? ככל הנראה שהיום הזה קרוב מתמיד. במידה ותרצו להיכנס לעומק הפרטים ואיך בדיוק מתבצע הטקס במדינת יוטה, אנו מצרפים לכם את הלינק לאתר של מדינת יוטה ששם תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי.

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם