נפגעת בתאונת דרכים? כך כדאי לפעול משפטית

נפגעת בתאונת דרכים?
נכתב על ידי מערכת IsraLawyer

תאונות דרכים מתרחשות לצערנו חדשות לבקרים בישראל וישנה חשיבות גדולה מאוד להבין מתי ניתן לתבוע ואת מי בדיוק – הדבר אינו ברור לגמרי תמיד והוא מחייב הבנה של החוק בנושא. כך או כך, כאשר ישנה פגיעה ונזקים ברורה מתעוררות השלכות שונות מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של עו”ד תאונות דרכים כדי להכיר היטב את כל הזכויות שלכם. 

זכרו, לרוב חברות הביטוח לא ממש ממהרות לשלם פיצויים משום שיש לפעמים ספק מי אחראי למקרה ולכן מנסות להתנער מכך. למרבה הצער, לא תמיד מקבלים את הפיצוי הראוי ולא תמיד בזמן לכן ככל שתהיו מיוצגים משפטית כמה שיותר מוקדם כך הטיפול בכם יהיה מיטבי וראוי.

אז מאיפה מתחילים?

ראשית, חשוב להפריד בין ההליך הפלילי לבין ההליך האזרחי בכל מקרה של תביעת פיצויים. הליך פלילי נערך רק על ידי המדינה נגד הנהג הפוגע / האשם בתאונה והוא משליך במובן מסוים גם על התביעה האזרחית. עם זאת, חשוב לדעת שלא משנה מי אשם, כל נהג וכל מי שהיה ברכב שהיה מעורב בתאונה יתבע בדרך כלל את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שבו נסע. זה למעט מקרים מסוימים שיש לבדוק עם עו”ד מי יכול לתבוע את מי ולדרוש את מסמכי התיעוד של התאונה על ידי המשטרה. את המגעים והבדיקות הללו חשוב כאמור לבצע בסיוע עורך דין תאונות דרכים מומלץ משום שכך יתייחסו אליכם ברצינות יתרה מהרגע הראשון למעשה, כאשר אתם מלווים בעו”ד אשר מכיר את דקויות החוק ויודע בדיוק למי לפנות ואילו תהליכים להניע ומתי.

הגנה על הזכויות שלכם

לכל נפגעי התאונות ישנן זכויות שיש לשמור עליהן מול חברות הביטוח ומול כל גורם שעלול לא לכבד אותן. מרגע שקרתה תאונה קיים הליך פלילי והליך אזרחי שיש לנהל לפעמים בבית המשפט ומשום כך רצוי לקבל ייעוץ מעורך דין על מה עומד לפניכם וכיצד להתחיל לאסוף מסמכים לקראת המשפט. נוסף על כך, כדי לקבל את מלוא הפיצויים על הפציעה שלכם עורך הדין ייעץ וידריך אתכם אילו מסמכים ואיזה תיעוד רפואי יש להתחיל לאסוף על התאונה והטיפולים, הבדיקות וההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מכך. הדבר חשוב משום שהפציעות מתחלקות לכאלה שלא דורשות שיקום ממושך יחסית ויש כאלה שגורמות לנכות ולהזדקקות לטיפולים ולשיקום ממושך. 

את ההוצאות האלה דורשים מחברת הביטוח ולכן יש להיערך לתקופה ארוכה שבה תצטרכו להתמודד עם הוצאות רבות עד שתתחילו לקבל את הפיצויים. גם סכום הפיצויים עצמם משתנה בהתאם לרמת הייצוג – מי שמלווה אתכם ויכול להציג ראיות לכך שהשלכות התאונה יפגעו בכם לשנים רבות ויש לפצות אתכם על כך. תכננו את מסלול הפיצויים בהתאם לכך ואל תעברו את זה לבד משום שאחרת לא תקבלו את כל מה שמגיע לכם לנוכח ההוצאות בשל הפציעה.

מחפשים עורך דין ?

מלאו את הפרטים ועורך דין יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

הסכם העסקה בין מעביד לעובד

עורך דין חוזה שכירות נכס מסחרי

עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעל ניסיון בעריכת חוזי שכירות נכסים מסחריים יסייע לכם להבין את תנאי החוזה, להגן על זכויותיכם ולצמצם סיכונים.
חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני חתימה על חוזה שכירות נכס מסחרי, הן כמשכירים והן כשוכרים. ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להבטיח עסקה מוצלחת ולמנוע סכסוכים עתידיים.

קרא עוד

חוזה שכירות דירת מגורים

חוזה שכירות דירת מגורים מומלץ לערוך באמצעות עורך דין חוזה שכירות. מה חשוב לדעת על עריכת חוזה שכירות לדירה ולע מה להקפיד לפני חתימה על החוזה.

קרא עוד

(פרסום ממומן)

תל אביב והמרכז

ביטוח, נזיקין וליטיגציה מסחרית

(פרסום ממומן)

אזור השרון והסביבה

עוסקת בייצוג דיני מקרקעין ומחלקות מסחריות

בני ברק, רמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה

דיני משפחה וירושה | דיני העונשין (הדין הפלילי)

עו״ד שליונסקי איגור

אזור המרכז

פשיטות רגל | הסדרי חוב | דיני הגירה ואזרחות

אזור המרכז

דיני משפחה | יפוי כוח מתמשך

מלא/י את הטופס

ועורך דין יחזור אלייך בהקדם

טופס הצטרפות לעורכי דין

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

טופס יצירת קשר

בית אחד להובלת עורכי דין בדיגיטל

נציגי האתר יחזרו אלייך תוך זמן קצר

מוזמנים למלא את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם

תחום עיסוק

נזקי גוף ותאונות
דיני משפחהמקרקעין
הוצאה לפועל
דיני עבודה
פלילי
תעבורה
קניין רוחני
רשלנות רפואית
משפט מסחרי ועסקים

אזור שירות

אזור המרכז
ירושלים והסביבה
אזור השפלה והסביבה
אזור הדרום
אזור הצפון
אזור השרון והסביבה
אזור אילת והסביבה

דרג את העו״ד

דעתך חשובה לנו

תודה על פנייתך

נציג יצור איתך קשר בהקדם

תודה על פנייתך

עו״ד יחזור אליך בהקדם